Tersentuh Hatiku


Walaupun khalifah tidak memahami maksud setiap bait liriknya, tapi video nasyid ini tetap menyentuh hati khalifah. Melodinya menusuk jauh ke dalam kalbu. Membawa khalifah Fendicenter, Permata Sayangku, Bahtera keluarga, Pendapatan Sampinganmengimbau pengorbanan ibu yang entah bila akan dapatku mula balas. Biarpun bibir khalifah jarang lafazkan, khalifah mengharap ibu sentiasa tahu, betapa tiada manusia sezaman yang khalifah paling sayang melainkan dia.

Ibulah tempat khalifah bermanja, kalau dgn ayah khalifah takut sikit. hehe, ayah garang. Ustaz di sekolah dulu selalu ingatkan, sedekahlah Al-Fatihah kepada ibu bapa setiap hari dan bukan hanya apabila mereka sudah tiada lagi. khalifah bersetuju sekali, apatah lagi ketika ini khalifah masih berjuang mengutip ilmu di tempat orang. Hanya doa dan Al-Fatihah, harta yang khalifah ada untuk dikirimkan buat ibu& Ayah tersayang.

Tidak sabar untuk bergelar ....? ..bapa.. hehe, (lum khawin lagi lah) jus nak joke, nanti apa kata pengunjung blog khalifah pulak, serius je bila berbicara.. "PEACE". Perkataan tu mengingatkan khalifah dgn org yg tersayang yg bakal mengemudi bahtera lautan.

“Ya Allah, panjangkan umur ibu-Ayahku dan juga umurku, moga dapat kuhantar mereka ke Baitullah, ‘Rumah Agungmu’ dengan rezeki halal hasil kudratku.”

Jgn lupa perananmu sbg anak

dr. Khalifah
BAKAL MENDAHULUI ANDA
sumber: Fakir

1 comments:

Anonymous said...

saya pun pernah masukkan video yang sama dalam blog saya. Baca la artikel yang saya copy dari seorang rakan, sangat menyentuh hati..ramai orang menangis membacanya..mauk sini
http://tinyurl.com/cho6w7